Monday, November 16, 2009

Martin 2009

Sel aastal oli Martini kokkutulekule minejate arv kasin. Eestist sõitsime neljakesi ja retkm kestis neli päeva.
Väljusime neljapäeva varahommikul ning esimese peatuse tegime Lätis Salaspilsis. Kunagi oli seal võrdlemisi hea õllevalikuga Nelda pood. Tänaseks on see ümber formeeritud Iki poeks ja õllevalik on kasinam. Edasi kulges sõit peaaegu ilma peatusteta kuni Leedu-Poola piirini välja. Poolas tegime esimese peatuse Augustowis Polo kaupluses, et peale võtta mõned eksootilisemad õlled. Edasi sõites avanes Lomza kandis taevas oavars ja vihma muudkui valas. Sedapuhku valisime marsruudiks ümbersõidu Varssavist lõunapoolt ja sel sõidul külastasime suurt Carrefouri marketit Minsk Mazowiecki äärelinnas. Õhtul jäime pidama kusagil Radomi kandis.
Reedel ootas ees sõit Martinisse välja. Enne Krakowit oli pisike peatus ühes teelejäävas Poola väikelinnas, seejärel läbisõit Krakowist ning juba oligi ees läbisõit kaunitest mägedest. Olid hingematvalt ilusad loodusvaated. Kui jälgid sõidukiaknast möödalibisevat sügist maastikku, siis ununeb jama, mida sa igapäev töö juures tunned. Ja lõuna paiku olimegi Slovakkias, kus läbisime (ja külastasime poode) Trstenas, Tvrdošinis. Pealelõunasdel ajal jõudsime Martinisse pärale ja kammisime läbi kohalikud poed, ostes hulgaliselt õlut. Majutusime samas hotellis kus alati ning lisaks avastasime, et Poola turule mõeldud suurt Tatra õlle plastpudel on hoopis Serbias tehtud.

Kokkutulek oli vast vähem bravuurikam kui mullu ja tunamullu. Enam vahetust ei olnud, selle asemel kõik müüsid oma tavaari ennastunustavalt. Ka konkursse oli vähevõitu. Kannuhoidmises sai meie Margus Alamets teise koha. meeldiv oli väikeõlletehaste jõuline esindatus kokkutulekul. Suurtehaste maitsetu rüüpe vahele oli mõnus elavat õlut juua. sai endalegi kaasa haaratud viieliitrine tünn Sessleri minipruulikoja toodangut Trnava linnast. Meie kaup sai tehtud laupäeva lõunaks ja ees seisis tagasitee. Teel peatusime veel Cadča linnas Slovakkias ning Trineci linnas Tšehhimaal. Viimases tegi Ülo suurostu - ta ostis 50 liitrise suure Staroprameni vaadi. Ost läks asja ette ja Ülo sai isikumandaadiga valitud Kadrina vallavolikogusse.
Kõva kihutamise järel oli väike peatus Varssavi äärelinnas Janki keskuses. Peatuma jäime Ostrow Mazowiecki kandis. Pühapäeval jõudsime läbi Augustowi, Panevežyse ja Bauska ilusti kodumaale.