Monday, July 14, 2008

InBev võtab üle mikide Bud õlletööstuse

Niisiis, on jõudnud laiade hulkadeni teade, et belglaste InBev võtab üle Ameerikamaa õllehiiglase ja maailma õlletööstuse häbipleki Anheuser-Buschi. Postimehe võrguversioonis ilmunud uudisele oli juba mitu eestimaalast kommentaari kirjutanud. Nagu tavaks, satuvad raali manu kommentaare kirjutama olevused, kelle ajuavarustes keerutab tuul vaid saepuru. Ikka sama poolpurjus rullnoka lalin stiilis, et Saku on hea või Tartu special on parim. Juba selline stiil näitab, et poisikestel on vaja ennem piimavõru suu ümbert kuivatada ja siis tulla õllest rääkima. Sest viimasel ajal tuleb Eesti õlle pärast ainult häbi tunda.
InBev, kes omab haruettevõtteid paljudes maades ning kelle õllemarkide hulka kuuluvad teiste seas veel Staropramen, Leffe ja Hoegaarden kui laialevikubrändid ja neile lisaks palju rahvuslikke kaubamärke nagu Klinskoje Venemaal või Hasseröder Saksamaal, reklaamib nüüd end maailma suurima õllefirmana. Nüüd oleks aeg asuda siis tegutsema, et asuda õlle mainet rehabiliteerima. Esmalt teeks suurkorporatsioon õllele teene kui ta Bud tootmise üldse lõpetaks, sest seesinane märg õhk pudelis pole küll mingi õlu. Kuigi kindlasti oli sellel joogil oma austajaid, kuid midagi pole teha. Seejärel tuleks asuda suurfirmat lõhkuma. Iga brändi jaoks tuleks teha oma firma ning see tuleks rajada riiki, kust vastav õlu pärit. Näiteks Staropramenit tuleks teha ainult Prahas Smichovi tehases või Klinskojet ainult Klinis Venemaal. Sest retsept võib ju üldine olla, kuid õlle maitse tuleneb ikkagi veest. Ja vee omadused on erinevad nii ookeani taga kui ka Prahas või Klinis. Olen joonud Stella Artois õlut Belgias, Ukrainas, Rumeenias, Iisraelis ning olen proovinud Rootsis toodetut. Kõik on erineva maitsega. Kui on maitse erinev, siis peaks olema õllel ka erinev nimi, või kuidas?
Nii, lugupeetud InBev, möllasite ja nüüd aitab. Suutsite endale ja maailmale tõestada, et mikide firma on ostetav ja sellest peaks piisama. Lagundage nüüd oma hiigelkoloss ilusti ära, oleks aeg asuda õlletootmise väärtustamise kallale, sest maailm on õlle pähe müüdavat maitsetut laket niigi täis. Pealegi - väike on ilus, suur kole. See kehtib ka õllefirmade puhul.

No comments: